Sunday, December 14, 2008

That shitty thingy

Bile anda terbace title tu, mesti anda terfikir fikir, ape kena mengenalah shit tu dengan hidup aku ni. So ni nak ceritalah dari A to Z, apa yang sebenarnya berlaku pasal bende alah shit tu. Benda ni berlaku pada hari semalam. So that evening, aku ni pun gatal lah nak bawa keluar basikal untuk mencuci mata setelah sekian lama terperuk dalam rumah. padahal lepas tu nak keluar jalan-jalan. my parents dah cakap tak yah la nak bawak keluar basikal tu, nak keluar jalan jalan pun sekejap lagi. tetapi aku masih saja berdegil, nak sangat main. aku pun mainlah. buat beberapa round di hadapan rumah. setelah aku berase sangat penat, aku pun masuk lah rumah balik.

Lepas park basikal tu, aku tak terus kunci. so aku masuk dalam rumah, siap duduk atas sofa sambil menonton tv. and then my mom already biting my ears off, suroh kunci basikal tu. aku pun pergi kat porch balik nak kunci basikal tu. and that time, aku perasan tangan aku macam ada something. it was totally smelly ang icky. pada mulanya aku fikir macam pasir terlekat ke apa, and then i realised it was some shit! euwww! aku pun apa lagi, lintang pukang masuk rumah sambil menjerit ' BUSUK GILE NAK MAMPUS! '. aku cepat cepat pegi kat tap cuci. tak hilang lagi bau dia. and i was at the kitchen washing my hands, terdengar bapak aku cakap, ' Apa yang busuk sangat ni?! '. aku kat belakang dah gabra. aku terus cakap tangan aku kena taik. time aku pandang belakang, tiba tiba bapak aku jerit, ' Eh belakang you ada! '. and he was refering to me. Shit! and that time aku tengok kat sofa yang aku duduk tu ada! Shit! Then my mom cakap yang kat tangan aku was worse than bird shit, it was a dog shit! OMG! aku dah tak boleh nak fikir apa apa time tu. aku cepat cepat naik atas tukar seluar. padahal aku dah ready pakai tudung, baju semua sebab nak keluar. tulah yang aku GATAL sangat nak main basikal tu apa fasal ha!

Lepas dah tukar tu, my dad suruh bersihkan semua tempat yang kena shit tu. Ha amik kau, samak semua tempat yang kena shit tu. The universe is so cruel man! Aku pun terpaksa tenyeh tayar basikal tu, and my jeans also. SEKSA gile bai! After dah habis cuci semua tempat yang kena benda alah tu, aku terasa tangan aku masih berbau lagi walaupun dah berjuta kali aku bersihkan tangan aku. sekali aku tengok mak aku dah lock pintu nak ready pegi jalan jalan. so what the heck, aku pun dah menetapkan misi aku, sesampai saja di shopping mall tersebut, aku akan cari shop yang ada sanitizer. so i went to a shop sambil berlegar legar cari sanitizer tersebut. than after aku dah jumpa benda tu aku dengan selambanya squezze benda tu sikit, then cepat cepat belah dari shop tu. sorry la ye, terpaksa amik sedikit, it's urgent! and at last tangan aku berbau lebih harum dari sebelumnya.

Jadi konklusinya anak anak, dengarlah kata kata ibu bapa anda. kalau dah suruh jangan buat sesuatu tu, janganlah buat. kang terimalah padah dan akibat dia nanti. jangan jadi macam aku ya wahai anak anak sekalian. ha padan muka aku! tak pasal pasal dapat hadiah birthday advance berupa shit. jadi ni ada serangkap pantun untuk anda. silakan membacanya dengan selantang yang boleh. ahaks

Kalau ada sumur di ladang,
Bolehlah hamba menumpang mandi,
Patutlah bau badan kau busuk semacam,
Bilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang

Happily Ever After
The End ;p

p/s: I did pissed off, reall bad because of that thing. So don't take any offence from my word. It's just an expression of myself for being so ANGRY. That's all.

5 comments:

  1. HAHAHAHAHAHA. sumpah doh aku tak stop gelakkk!
    dah lah kne shit yg kne samak. aduhai. malang nasib anda ye. dah tue pg curi curi amik sanitizer tue. ngok betul alang tue beli lah skali senang untuk mghadapi situasi yg sama akan datang. hah.

    sekian ;DD

    ReplyDelete
  2. kemalasan nak beli lahh.safe duit.
    dahla botol kecik rm4 lbh. lecehh.
    inilah pengajaran bg ku. insaf insaf.haha

    ReplyDelete
  3. hahahahahhaha. tahniah tahniah untuk hadiah yang sangat ternilai.
    moral of the story : jangan mencuci mata sambil menunggang basikal. jangan lupa pakai baju hijau berserta helmet untuk keselamatan ya. :P

    ReplyDelete
  4. tulah,lain kali jgn degil,

    dah kene samak!

    *tp mmg nak gelak weyh!
    haha

    ReplyDelete
  5. nad: yeh trimas bebanyak. nikmat uuh kena. ahhh!
    hahaa. next time, insyaAllah. hee

    intan: haha.tau takpe, fobia tuh nak naik basikal lagi sekali. hahaha

    ReplyDelete