Saturday, December 27, 2008

hols hols

Dah berzaman rasanya nak post topic ni. tapi tak berkesempatan sebelum ni, but now i'm free! jadi minggu lepas my family and i went for holidays. gah at last! hilang segala boring, yiehaa! so i was away for 6 days. dari 20hb-25hb. tu pecah rekod la kot sebab aku tak penah cuti sebegitu lama memandangkan ayah aku tersangatlah bust dengan kerja dia.

So the first day, aku bertolak ke port dickson. sampai sana dalam pukul 4 lebih. kitorang sebenarnya sampai2 sana je takde tempat yang nak ditujui. so kami pun punya la round satu pd tu mcm org ape. haha. sampai dah nak maghrib baru jumpe hotel. hotel bajet jela kitorang jumpe coz sume hotel full gile. mane2 je ade family day. huh. then the next day, kita dapat jumpe hotel yang agak selesa drpd yg smlm tu la kan. habis check-in, teros kitorang pegi serang swimming pool. aaaahh lame gile tak mandi kat swimming pool. ini ha gambar swimming pool dia dari bilik kitorang

Bersebelahan dengan swimming pool tu ada beach. so lepas mandi kat situ, kitorang teros serbu pegi beach pulak. tapi malangnya, air kat beach tu tersangat2 lah kotor dan berminyak. semua disebabkan minyak petroleum yang ditumpahkan oleh orang2 yang tak bertanggungjawab ni lah. habis air laut tercemar. macam mane ikan2 kat laut nak hidup, orang ramai nak enjoy air laut pun payah. adehh pe nak jadi. back to the story, dah nama lama gile tak mandi air laut, aku pun redah jela dalam air tu. lega gile rasa. adik adik aku sibuk nak buat sand castle, aku pun apa lagi join ar. mule mule kitorang ramai2 bersama ayah ku sekali plan nak buat macam ni

Terseksa aku nak buat longkang kat sekeliling tu. dah la aku gune spade plastik adik aku. aku tak tau ape motif 3 biji bonggol yang kitorang buat kat tengah2 tu. haha castle tak jadi. tapi last last jadi dia macam ni jelah

Betapa bezanya dengan yang tadi tu. asik runtuh je bonggol kat tengah tu, buat jelah macam ni. aku bg 3 star jela untuk rekaan yang agak unik dan besar ni. haha. anda?

Keesokan harinya, kami bertolak ke putrajaya, iaitu tempat tinggal cousin dah nenekku. sampai dah nak dekat malam la gak. esok dia baru kita pegi satu tempat ni yang memag gile best! kitorang pegi sunway lagoon! yiepaaaa! hahaha. dua orang cousin aku pun ada ikot. so dah masuk tiga kali aku pegi situ. kali ni aku pegi, harga nak masuk memag dah naik gile. memag tersanagtlah mahal. ayah ku amik package yang membolehkan kita masok ke dalam scream park. nilah keadaan entrance masuk scream park tu

Untuk makluman ada, aku ni agak penakut, so nak pulak aku masuk dalam tu. tapi adik aku, cousin aku sorang and my abah masuk. punye la seram diorang cter. de benda bisik kat telinga, tiba2 dengar orang jerit, pegang2 bahu la. uhhh nasib aku tak masuk, kalau tak selamat aku pengsan dalam tu. hah. tapi ada satu ride ni, satu family aku pun tak naik, kecuali aku seorang. nak tengok ride dia, ha ni dia

Ride yang paling gila aku pernah naik seumur hidup aku. jerit takyah cakap ar, sampai nak terkeluar anak tekak. aku rase aku sorang yang jerit macam nampak hantu. budak 8 tahun yang duduk kat sebelah aku pun siap ketawa lagi. gila dahsyat ride ni, 360 degree benda ni pusing. ouh yeh, aku bukak mata time benda ni tergantung kat atas. rasa macam nak terkeluar dari seat! huh but is damn fun man! tapi time dah habis naik ride tu, rase terhoyang hayang seperti orang kemabukkan. bahaha.

Ouh yeah, we had a lot of fun at the end of the day. siap ternampak yazer ngan ekin bersama2 dengan famili kat tempat wet park. duduk berduaan. ooohh scandal. haha gosip la pulak. oke oke then kitorang pegi sunway pyramid. mane2 kedai ada sale. aku ni agak shopaholic tapi asal tertarik kat satu benda, tengok2 harga tetap rm100++. duhh


Anyways aku nak terma kasih sangat2 kat ayah aku sebab sume tempat kita pergi dia tanggung. so i appreciate him so much. thanks abah! ;D so anda ke mana cuti2 ni?



3 comments:

  1. fyi abah naik boat ride tu eh eh
    jangan nak perasan dy je yg naik sorang,haha
    :b

    ReplyDelete
  2. haii qamaleon. kita bertemu lagi.
    btw, aku bagi 3 bntg stgh lah utk ukiran pasir tu. rupa penyu heh? ha boleh lah tu.

    amboiii cuti sakan. eh ingt tau plan kita, ha. jeng jeng jeng. hahaha ;D

    ReplyDelete
  3. syaza: ye ke. bile bile ha? still marina sorang yang naik masa tu. wekk!

    pza: yeah. trimas trimas. haah, mata merah tu. bahaha. oh yeh, we wait and see..

    ReplyDelete