Friday, December 12, 2008

Yeah bebeh, finally!

Ouhh yess! Akhirnya setelah memikir masak masak (nak masak pe tah?) siang dan malam, wujud jugak sebuah blog yang dibina oleh aku. terharu jugak time lepas buat bende ni. and now i'm here! so nak habak sikit cerita macam mane hatiku tiba tiba terdetik untuk menghasilkan sebuah blog account.

So it started when i was laying on my bed, yesterday evening
and dalam otak aku ni dengan tiba tibanya terfikir untuk buat blog. so i decided to do it yesterday night. aku siap dah susun ayat nak type ape kat blog nanti tetapi malangnya abah aku ajak keluar jalan jalan memandangkan aku baru balik dari kampung yesterday morning. so i decided to do it today. and the reason i made this blog is because

a) Before i was laying in my bed yesterday evening, i was surfing the internet. and while i was doing that, aku pun menelaah blog blog rakan setaulan. so as i was doing that, dalam hati aku berkata kata, macam syok je diorang buat blog ni. ayat diorang dahla mantap mantap, aku pun macam tergerak hati nak buat.

b) I have a lot of things and events that I can share to you all. and that will be kinda interesting. i guess.. ;D

and c) sebenak nya ada bnyk lagi option kenapa aku nak menghasilkan blog ni. korang pandai pandai lah pikir nape. eh eh. heee

so that was it. i guess i will write my blogs in malay and english. it's kinda fun writting in english though. don't cha think? okeh then. that's for tonight i guess. hope you enjoy reading this post. daku tidak sepandai anak anak sekalian yang sudah mahir dengan blog ini. so ajar ajar la eh. ha ade pantun ni sat. bace dengan penuh penghayatan. nak nangis pun takpe. so here it goes:

Buah cempedak di luar pagar,
Ambil galah tolong jolokkan;
Kenapa kau nak jolok pakai galah,
Sebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar.

and that's for all, goodnight ;D

2 comments:

  1. ngeekkk. haha kesian kau kan gelabah tadi.
    hah tulah gatal tgn lagi.
    eh aku cirit birit bace pantun tue tau takk.
    oh yeah entri aku didalm bahasa melayu. harap maklum.
    hahaha ;DD

    ReplyDelete
  2. selamat dtg ye cik adek
    wahh wahh
    suke je dye tuka pantun2 tuh

    ReplyDelete